Algemene voorwaarden
Definities
- J-consulting : Jehoul Consulting GCV, gevestigd te Diest onder BTW nr. BE0847705962
- Klant: degene met wie J-consulting een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: J-consulting en klant samen.
- Consument: een klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Toepasselijkheid algemene voorwaarden
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden,
bestellingen,
overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens J-consulting.
- Partijen kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als zij dat uitdrukkelijk en schriftelijk
zijn
overeengekomen.
- Partijen sluiten de toepasselijkheid van aanvullende en/of afwijkende algemene voorwaarden van
de klant
of
van
derden uitdrukkelijk uit.
Prijzen
-
Alle prijzen die J-consulting hanteert zijn in euro’s, zijn inclusief btw en exclusief eventuele
overige
kosten zoals
administratiekosten, heffingen en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk
anders
vermeld of
anders
overeengekomen.
- Alle prijzen die J-consulting hanteert voor zijn diensten en producten, op zijn website of die
anderszins
kenbaar zijn
gemaakt, kan J-consulting te allen tijde wijzigen.
- Partijen komen voor een dienstverlening door J-consulting een totaalbedrag als richtprijs
overeen,
tenzij
partijen
uitdrukkelijk en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn
overeengekomen.
- J-consulting is gerechtigd om tot 10% van de richtprijs af te wijken.
- Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, dient J-consulting de klant tijdig te
laten
weten
waarom een
hogere prijs gerechtvaardigd is.
- Indien de richtprijs meer dan 10% hoger uit gaat vallen, heeft de klant het recht om het deel
van de
opdracht
te laten
vervallen, dat boven de richtprijs vermeerderd met 10% uitkomt.
- J-consulting heeft het recht de prijzen jaarlijks aan te passen.
- Voorafgaand aan de ingang ervan zal J-consulting prijsaanpassingen meedelen aan de klant.
- De consument heeft het recht om de overeenkomst met J-consulting op te zeggen indien hij niet
akkoord
gaat
met de
prijsverhoging.
Betalingen en betalingstermijn
- J-consulting mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het
overeengekomen
bedrag
verlangen.
- De klant dient betalingen achteraf binnen 7 dagen na levering te hebben voldaan.
- Betalingstermijnen worden beschouwd als fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de
klant het
overeengekomen bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft voldaan,
hij van
rechtswege
in
verzuim en in gebreke is, zonder dat J-consulting de klant een aanmaning hoeft te sturen c.q. in
gebreke
hoeft
te
stellen.
- J-consulting behoudt zich het recht voor om een levering afhankelijk te stellen van
onmiddellijke
betaling
dan wel
een zekerheidstelling te eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Gevolgen niet tijdig betalen
-
Betaalt de klant niet binnen de overeengekomen termijn, dan is J-consulting gerechtigd de
wettelijke
rente
van 2%
per maand voor niet-handelstransacties en de wettelijke rente van 8% per maand voor
handelstransacties
in
rekening
te brengen vanaf de dag dat de klant in verzuim is, waarbij een gedeelte van een maand voor een
hele
maand
wordt
gerekend.
- Wanneer de klant in verzuim is, is hij bovendien buitengerechtelijke incassokosten en eventuele
schadevergoeding
verschuldigd aan J-consulting .
- De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke
incassokosten.De incassokosten worden berekend aan de hand van het Besluit vergoeding voor
buitengerechtelijke incassokosten.
- Wanneer de klant niet tijdig betaalt, mag J-consulting zijn verplichtingen opschorten totdat de
klant
aan
zijn
betalingsverplichting heeft voldaan.
- In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling aan de zijde van de
klant, zijn
de
vorderingen
van J-consulting op de klant onmiddellijk
- Weigert de klant zijn medewerking aan de uitvoering van de overeenkomst door J-consulting , dan
is hij
nog
steeds
verplicht de afgesproken prijs aan J-consulting te betalen.
Recht van reclame
- Zodra de klant in verzuim is, is J-consulting gerechtigd het recht van reclame in te roepen ten
aanzien
van
de
onbetaalde aan de klant geleverde producten.
- J-consulting roept het recht van reclame in door middel van een schriftelijke of elektronische
mededeling.
- Zodra de klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, dient de klant de
producten
waar
dit
recht betrekking op heeft, onmiddellijk te retourneren aan J-consulting , tenzij partijen
hierover
andere
afspraken
maken.
- De kosten voor het terughalen of -brengen van de producten komen voor rekening van de klant.
Herroepingsrecht
-
Een consument kan een online aankoop gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van
reden
ontbinden
op voorwaarde dat:
-
- het product niet is gebruikt
- het geen product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
- het geen product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
- het geen product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen (ondergoed,
badkleding, enz.)
- de verzegeling nog intact is, indien het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud
(dvd’s,
cd’s, etc.)
- het product of dienst geen logies, reis, restaurantbedrijf, vervoer, cateringopdracht of
vorm
van vrijetijdsbesteding betreft
- het product geen los tijdschrift of losse krant is
- het geen (opdracht tot) spoedreparatie betreft
- het geen weddenschappen en/of loterijen betreft
- de consument niet heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
- het geen dienst betreft die met instemming van de klant volledig worden uitgevoerd
binnen de 14
kalenderdagen bedenktijd en waarbij de klant uitdrukkelijk om de heeft verklaard van het
herroepingsrecht af te zien
- De bedenktijd van 14 dagen zoals in lid 1 genoemd, vangt aan:
- op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1
bestelling
- zodra de consument de overeenkomst levering van de dienst heeft gesloten
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
- De consument kan zijn beroep op het herroepingsrecht kenbaar maken via info@j-consulting.be ,
indien gewenst met behulp van het herroepingsformulier dat via de website van J-consulting ,
http://j-consulting.be , kan worden gedownload.
- De consument is verplicht om het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn
herroepingsrecht te retourneren aan J-consulting, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt
te
vervallen.
Vergoeding van bezorgkosten
-
Indien de consument tijdig van zijn herroepingsrecht gebruik heeft gemaakt en als gevolg daarvan
tijdig
de
volledige
bestelling aan J-consulting heeft geretourneerd, dan zal J-consulting eventuele door de
consument
betaalde
verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan
de
consument
terugbetalen.
- De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van J-consulting voor zover de volledige
bestelling
wordt
geretourneerd.
Vergoeding retourkosten
Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling tijdig
retourneert,
dan komen de kosten voor het retourneren van de volledige bestelling voor rekening van de consument.
Opschortingsrecht
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van het recht om de nakoming van enige uit
deze
overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Retentierecht
-
J-consulting kan een beroep doen op zijn retentierecht en in dat geval producten van de klant
onder
zich houden, totdat de klant alle nog openstaande rekeningen ten aanzien
van J-consulting heeft voldaan, tenzij de klant voor die
kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
- De retentierecht geldt eveneens op grond van eerdere overeenkomsten waaruit de klant nog
betalingen
verschuldigd is aan J-consulting .
- J-consulting is nooit aansprakelijk voor eventuele schade die de klant mogelijkerwijs lijdt als
gevolg van het gebruikmaken van zijn retentierecht.
Verrekening
Tenzij de klant een consument is, doet de klant afstand van zijn recht om een schuld aan
J-consulting te
verrekenen
met een vordering op J-consulting .
Eigendomsvoorbehoud
-
J-consulting blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de klant volledig heeft voldaan
aan
al
zijn
betalingsverplichtingen ten aanzien van J-consulting op grond van wat voor met J-consulting
gesloten
overeenkomst
dan ook, met inbegrip van vorderingen inzake het tekortschieten in de nakoming.
- Tot die tijd kan J-consulting zich beroepen op zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken
terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de klant, mag de klant de producten niet verpanden,
verkopen,
vervreemden
of anderszins bezwaren.
- Indien J-consulting een beroep doet op zijn eigendomsvoorbehoud, geldt de overeenkomst als
ontbonden
en heeft J-consulting het recht om schadevergoeding, gederfde winst en rente te vorderen.
Levering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Levering vindt plaats bij J-consulting, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.
- Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de klant aangegeven adres.
- Indien de overeengekomen bedragen niet of niet op tijd worden voldaan, heeft J-consulting het
recht om
zijn verplichtingen op te schorten totdat het overeengekomen deel alsnog is voldaan.
- Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, met als gevolg dat de klant een
verlate
levering niet aan J-consulting kan tegenwerpen.
Levertijd
- De door J-consulting opgegeven levertijden zijn indicatief en geven de klant bij overschrijding
daarvan
geen
recht op
ontbinding of schadevergoeding, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders zijn
overeengekomen.
- De levertijd vangt aan op het moment dat de klant het (elektronische) bestelproces volledig
heeft
afgerond en
daarvan
een (elektronische) bevestiging heeft gekregen van J-consulting .
- Overschrijding van de opgegeven levertijd geeft de klant geen recht op schadevergoeding en
evenmin
het
recht
om
de overeenkomst te ontbinden, tenzij J-consulting niet binnen 14 dagen na daartoe schriftelijk
te zijn
aangemaand kan
leveren of partijen hierover iets anders hebben afgesproken.
Feitelijke levering
De klant dient ervoor zorg te dragen dat de feitelijke levering van de door hem bestelde
producten
tijdig
kan
plaatsvinden.
TransportkostenTransportkosten zijn voor rekening van de klant, tenzij partijen hierover iets
anders
hebben
afgesproken.
Verpakking en verzending
- Indien de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan dient de klant,
alvorens
het
product in
ontvangst te nemen, hiervan door de expediteur c.q. bezorger een aantekening op te laten maken,
bij
gebreke
waarvan
J-consulting niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
- Indien de klant zelf voor transport van een product zorgdraagt, dient hij eventuele zichtbare
beschadigingen
aan
producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer te melden aan J-consulting , bij gebreke
waarvan
J-consulting
niet aansprakelijk kan worden gehouden voor eventuele schade.
Verzekering
- De klant verplicht zich de volgende zaken voldoende te verzekeren en verzekerd te houden tegen
onder
andere
brand,
ontploffings- en waterschade evenals diefstal:
geleverde zaken die noodzakelijk zijn voor de uitvoering van de onderliggende overeenkomst
zaken van J-consulting die bij de klant aanwezig zijn
zaken die onder eigendomsvoorbehoud zijn geleverd
- De klant geeft op eerste verzoek van J-consulting de polis van deze verzekeringen ter inzage.
Bewaring
- Indien de klant bestelde producten pas later afneemt dan de overeengekomen leveringsdatum, is
het
risico
van
een
eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de klant.
- Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen
geheel
voor
rekening
van de klant.
Garantie
- Wanneer partijen een overeenkomst met een dienstverlenend karakter zijn aangegaan, bevat deze
voor
J-consulting
enkel een inspanningsverplichting en dus geen resultaatsverplichting.
- De garantie met betrekking tot producten is uitsluitend van toepassing op defecten, veroorzaakt
door
ondeugdelijk(e)
fabricage, constructie of materiaal.
- De garantie geldt niet in het geval van normale slijtage en van schade ontstaan als gevolg van
ongevallen,
aangebrachte wijzigingen aan het product, nalatigheid of ondeskundig gebruik door de klant,
alsmede
wanneer
de
oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld.
- Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een
overeenkomst
tussen
partijen, gaat over op de klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden
geleverd,
althans
in
de
macht van de klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de klant in ontvangst
neemt.
Uitvoering van de overeenkomst
- J-consulting voert de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en overeenkomstig de eisen van
goed
vakmanschap uit.
- J-consulting heeft het recht om de overeengekomen dienstverlening (gedeeltelijk) te laten
verrichten
door
derden.
- De uitvoering van de overeenkomst geschiedt in onderling overleg en na schriftelijk akkoord en
betaling
van
het
eventueel afgesproken voorschot door de klant.
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat J-consulting tijdig kan beginnen aan de
uitvoering
van de
overeenkomst.
- Indien de klant er niet voor heeft gezorgd dat J-consulting tijdig kan beginnen aan de
uitvoering van
de
overeenkomst, komen de daaruit voortvloeiende extra kosten en/of extra uren voor rekening van de
klant.
Informatieverstrekking door de klant
- De klant stelt alle informatie, gegevens en bescheiden die relevant zijn voor de correcte
uitvoering
van
de
overeenkomst tijdig en in gewenste vorm en op gewenste wijze beschik-baar aan J-consulting .
- De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter beschikking
gestelde
informatie,De klant staat in voor de juistheid, volledigheid en betrouwbaarheid van de ter
beschikking
gestelde informatie,
gegevens en bescheiden, ook indien deze van derden afkomstig zijn, voor zover uit de aard van de
overeenkomst
niet
anders voortvloeit.
- Indien en voor zover de klant dit verzoekt, retourneert J-consulting de betreffende
bescheiden.
- Stelt de klant niet, niet tijdig of niet behoorlijk de door J-consulting redelijkerwijs
verlangde
informatie,
gegevens of
bescheiden beschikbaar en loopt de uitvoering van de overeenkomst hierdoor vertraging op, dan
komen de
daaruit
voortvloeiende extra kosten en extra uren voor rekening van de klant.
Duur van de overeenkomst betreffende een dienst
- De overeenkomst tussen J-consulting en de klant betreffende een dienst of diensten wordt
aangegaan
voor
de
duur
van 10 weken , tenzij uit de aard van de overeenkomst iets anders voortvloeit of partijen
uitdrukkelijk
en
schriftelijk
anders zijn overeengekomen.
- Na afloop van de termijn genoemd in lid 1 van dit artikel wordt de overeenkomst stilzwijgend
omgezet
in
een
overeenkomst voor onbepaalde tijd, tenzij 1 van de partijen de overeenkomst opzegt met
inachtneming van
een
opzegtermijn van 2 maanden, c.q. een consument de overeenkomst opzegt met inachtneming van een
opzegtermijn
van 1 (één) maand, waardoor de overeenkomst van rechtswege eindigt.
- Zijn partijen binnen de looptijd van de overeenkomst voor de voltooiing van bepaalde
werk-zaamheden
een
termijn
overeengekomen, dan is dit nooit een fatale termijn. Bij over-schrijding van deze termijn moet
de klant
J-consulting
schriftelijk in gebreke stellen.
Opzeggen overeenkomst dienst voor bepaalde tijd
- De klant of consument kan een overeenkomst betreffende een dienst die voor bepaalde tijd is
aangegaan
niet
eerder
dan na 1 (één) jaar opzeggen.
- Na afloop van de minimum looptijd van 1 (één) jaar kan voornoemde overeenkomst opgezegd worden
door
de
klant
met inachtneming van een opzegtermijn van 3 maanden.
- Na afloop van de minimum looptijd van 1 (één) jaar kan voornoemde overeenkomst opgezegd worden
door
een
consument met inachtneming van een opzegtermijn van 1 (één) maand.
- Indien de overeenkomst betreffende een dienst voor minder dan 1 (één) jaar is aangegaan, dan is
de
overeenkomst
tussentijds niet opzegbaar.
Intellectueel eigendom
- J-consulting behoudt alle intellectuele eigendomsrechten (waaronder auteursrecht, octrooirecht,
merkenrecht,
tekeningen- en modellen-recht, etc.) op alle ontwerpen, tekeningen, geschriften, dragers met
gegevens of
andere
informatie, offertes, afbeeldingen, schetsen, modellen, maquettes, etc., tenzij partijen
schriftelijk
anders
zijn
overeengekomen.
- De klant mag genoemde intellectuele eigendomsrechten niet zonder voorafgaande schriftelijke
toestemming
van
J-
consulting (laten) kopiëren, aan derden tonen en/of ter beschikking stellen of op andere wijze
gebruiken.
Geheimhouding
- De klant houdt iedere informatie (in welke vorm dan ook) die hij van J-consulting ontvangt
geheim.
- Hetzelfde geldt voor alle andere informatie betreffende J-consulting waarvan de klant weet of
redelijker-wijs
kan
vermoeden dat deze geheim of vertrouwelijk is, dan wel waarvan hij kan verwachten dat
verspreiding ervan
J-
consulting schade kan berokkenen.
- De klant neemt alle nodige maatregelen om te waarborgen dat hij de in lid 1 en 2 genoemde
informatie
ook
geheimhoudt.
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt niet voor informatie:
die al openbaar was voordat de klant deze informatie vernam of die later openbaar is geworden
zonder dat
dit
het gevolg was van een schending van de geheimhoudingsplicht van de klant
die door de klant openbaar gemaakt wordt op grond van een wettelijke plicht
- De in dit artikel omschreven geheimhoudingsplicht geldt voor de duur van de onderliggende
overeenkomst en
voor
een periode van 3 jaar na afloop daarvan.
Boetebeding
- Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over
intellectueel1.
Indien de andere partij het artikel van deze algemene voorwaarden over geheimhouding of over
intellectueel
eigendom overtreedt, dan verbeurt hij voor elke overtreding ten behoeve van handelsnaam een
onmiddellijk
opeisbare boete.
is de andere partij een consument dan bedraagt deze boete € 1.000
is de andere partij een rechtspersoon dan bedraagt deze boete € 5.000
- Daarnaast verbeurt de andere partij een bedrag ad 5% van het in lid 1 genoemde bedrag voor elke
dag
dat
die
overtreding voortduurt.
- Voor het verbeuren van deze boete is geen voorafgaande ingebrekestelling of gerechtelijke
procedure
nodig.
Ook
hoeft er geen sprake te zijn van enige vorm van schade.
- Het verbeuren van de in het eerste lid van dit artikel bedoelde boete doet geen afbreuk aan de
overige
rechten van J-
consulting waaronder zijn recht om naast de boete schadevergoeding te vorderen.
Vrijwaring
De klant vrijwaart J-consulting tegen alle aanspraken van derden die verband houden met de door
J-consulting
geleverde producten en/of diensten.
Klachten
- De klant dient een door J-consulting geleverd product of verleende dienst zo spoedig mogelijk te
onderzoeken
op
eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan hetgeen de klant redelijkerwijs
van de
overeenkomst
mocht verwachten, dan dient de klant J-consulting daarvan zo spoedig mogelijk, doch in ieder
geval
binnen 1
maand
na constatering van de tekortkomingen, op de hoogte te stellen.
- Consumenten dienen J-consulting uiterlijk binnen 2 maanden na constatering van de tekortkomingen
hiervan
op
de
hoogte te stellen.
- De klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekort-koming, zodat
J-consulting
in staat
is hierop adequaat te reageren.
- De klant dient aan te tonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen
partijen.
- 6. Indien een klacht betrekking heeft op lopende werkzaamheden, kan dit er in ieder geval niet
toe
leiden
dat J-
consulting gehouden kan worden om andere werkzaamheden te verrichten dan zijn overeengekomen.
Ingebrekestelling
- De klant dient ingebrekestellingen schriftelijk kenbaar te maken aan J-consulting .
- Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat een ingebrekestelling J-consulting ook
daadwerkelijk
(tijdig)
bereikt.
Hoofdelijke aansprakelijkheid klant
Als J-consulting een overeenkomst aangaat met meerdere klanten, is ieder van hen hoofdelijk
aansprakelijk
voor
de
volledige bedragen die zij op grond van die overeenkomst aan J-consulting verschuldigd zijn.
Aansprakelijkheid J-consulting
- J-consulting is uitsluitend aansprakelijk voor enige schade die de klant lijdt indien en voor
zover
die
schade is
veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Indien J-consulting aansprakelijk is voor enige schade, is het slechts aansprakelijk voor
directe
schade
die
voortvloeit
uit of verband houdt met de uitvoering van een overeenkomst.
- J-consulting is nooit aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst,
gemiste
besparingen of
schade aan derden.
- Indien J-consulting aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door
een
gesloten
(beroeps)
aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald en bij gebreke van (volledige) uitkering door een
verzekeringsmaatschappij van het schadebedrag is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte
van het)
factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus
zijn
slechts
indicatief en gelden slechts bij benadering en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding
en/of
(gedeeltelijke)
ontbinding van de overeenkomst en/of opschorting van enige verplichting.
VervaltermijnVervaltermijn
Elk recht van de klant op schadevergoeding van J-consulting vervalt in elk geval 12 maanden na
de
gebeurtenis
waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het
bepaalde
in
artikel 6:89
van het Burgerlijk Wetboek.
Recht op ontbinding
- De klant heeft het recht de overeenkomst te ontbinden wanneer J-consulting toerekenbaar
tekortschiet
in
de
nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming, gezien haar bijzondere aard of
geringe
betekenis, de
ontbinding niet rechtvaardigt.
- Is de nakoming van de verplichtingen door J-consulting niet blijvend of tijdelijk onmogelijk,
dan kan
ontbinding pas
plaatsvinden nadat J-consulting in verzuim is.
- J-consulting heeft het recht de overeenkomst met de klant te ontbinden, indien de klant zijn
verplichtingen
uit de
overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel indien J-consulting kennis heeft
genomen van
omstandigheden die hem goede grond geven om te vrezen dat de klant zijn verplichtingen niet
behoorlijk
zal
kunnen
nakomen.
Overmacht
- In aanvulling op het bepaalde in artikel 6:75 Burgerlijk Wetboek geldt dat een tekortkoming van
J-consulting
in de
nakoming van enige verplichting ten aanzien van de klant niet aan J-consulting kan worden
toegerekend in
een
van
de wil van J-consulting onafhankelijke situatie, waardoor de nakoming van zijn verplichtingen
ten
aanzien
van de
klant geheel of gedeeltelijk wordt verhinderd of waardoor de nakoming van zijn verplichtingen in
redelijk-heid
niet
van J-consulting kan worden verlangd.
- Tot de in lid 1 genoemde overmachtsituatie worden ook - doch niet uitsluitend - gerekend:
noodtoestand
(zoals
burgeroorlog, opstand, rellen, natuurrampen, etc.); wanprestaties en overmacht van
toeleveranciers,
bezorgers of
andere derden; onverwachte stroom-, elektriciteits- internet-, computer- en telecomstoringen;
computer-virussen,
stakingen, overheidsmaatregelen, onvoorziene vervoersproblemen, slechte weersomstandigheden en
werkonderbrekingen.
- Indien zich een overmachtsituatie voordoet waardoor J-consulting 1 of meer verplichtingen naar
de
klant
niet
kan
nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat J-consulting er weer aan kan voldoen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen
beide
partijen de
overeenkomst schriftelijk geheel of gedeeltelijk ontbinden.
- J-consulting is in een overmachtsituatie geen enkele (schade)vergoeding verschuldigd, ook niet
als
het
als
gevolg van
de overmachttoestand enig voordeel geniet.
Wijziging van de overeenkomst
- Indien na het afsluiten van de overeenkomst voor de uitvoering ervan het nodig blijkt om de
inhoud
ervan
te
wijzigen
of aan te vullen, passen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst
dienovereenkomstig aan.
- Voorgaand lid is niet van toepassing bij producten die zijn afgenomen in een fysieke winkel.
Wijziging algemene voorwaarden
- J-consulting is gerechtigd deze algemene voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang kunnen te allen tijde worden doorgevoerd.
- Grote inhoudelijke wijzigingen zal J-consulting zoveel mogelijk vooraf met de klant bespreken.
- Consumenten zijn gerechtigd bij een wezenlijke wijziging van de algemene voorwaarden de
overeenkomst op
te
zeggen.
Overgang van rechten
-
Rechten van de klant uit een overeenkomst tussen partijen kunnen niet aan derden worden
overgedragen
zonder
de
voorafgaande schriftelijke instemming van J-consulting .
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals bedoeld in artikel
3:83,
tweede
lid,
Burgerlijk Wetboek.
Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer één of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar
blijken, dan tast dit de overige bepalingen van deze voorwaarden niet aan.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die
het
dichtst in de buurt komt van wat J-consulting bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt
voor ogen
had.
Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op iedere overeenkomst tussen partijen is uitsluitend het Belgisch recht van toepassing.
- De Belgische rechter in het arrondissement Leuven waar J-consulting is gevestigd is exclusief
bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen partijen, tenzij
de wet dwingend anders voorschrijft.
Opgesteld op 01 april 2022.